Sunday, October 21, 2007

Kreeta

Oleme õnnelikult kodus tagasi.
  • Lennusõit on pisikese lapsega Kreetale päris pikk. Eriti kui 3,5h lennule otsa arvestada autosõit Tartust Tallinnasse. Kui kaasas on piisavalt huvitavaid lelusid, pildiraamatuid, näksimist ja energiat, siis pole hullu. Nora-Liis sai maandudes ja tõustes rinda ning ei teinud teist nägugi, et kõrvades valus oleks vms.. Saime ilusti pika sõidu peal hakkama. Lennukis oli lapsi kui palju ja õnneks oli üks iste kolmeses reas kõigile lastega reisijatele vabaks jäetud. Oli ruumi toimetada.
  • Kreeka köök oli maitsev - baklazaanid, igasugu muud juurikad, tzatziki... Eriti meeldivad mulle lõunamaised maiustused - tehakse kooke meega läbiimmutatult. Nämm...

• Kreeta puud on nigelad ja jändrikud, rohtu eriti ei kasva. Samas on palju õitsvaid puid, mida Eestis kunagi ei kohta. Palmid, oliivisalud.... Oleandrid, Lihtsalt ilus on see õitemeri!

• Vahemeri oli vahva, ent mitmes kohas võis kohata paari sammu kaugusel kaldast teravaid kive. Lained olid võimsad ja kivide otsa oleks suur tõenäosus ent katki kukkuda. Leidsime mõnusama põhjaga ranna õnnes paari kilomeetri kaugusel.

• Lõunamaa inimesed jumaldavad lapsi. Nora-Liisi jalgu, käsi, põski musitati. Juba kaugelt hüüdis sõbralik baarman "Hello, Nora", kui mööda jalutasime ja jooksis kallistama. Eestlasel on seda imelik vaadata, aga seal oli see nii tavaline. Eestisse tagasi tulles saad aru, kui tuimad ja ükskõiksed me põhjamaalased ikka oleme...

• Võtsime rendiauto 5 päevaks. Käisime kohalikes külades, mägedes "ekstreemi" sõitmas ja privaatseid randu avastamas. Autota ei oleks ikka midagi näinud. Shoppasime Iraklionis, Hersonissoses ja Ag. Nikolases. Autohinnad on kliendist sõltuvalt nii individuaalsed. Me saime auto 26 euri päev. Ametlik hind oli 40 euri päev.

• Temperatuur oktoobris oli päeval 20-25 kraadi, öösel 18 kraadi tuuri. Väga mõnus suvepikendus. Päevitasime, ujusime... Vahemeri oli nii soe...23 kraadi!!! Ainus, mille kallal nuriseda - meie hotellil ei olnud bassein küttega ja seal oli vesi jääkülm. Last sinna ikka sulistama ei lasnud, endal tõmbasid jalad krampi.

• Tagasi tulles oli Kreetal 24 kraadi ja Tallinnas 4 kraadi :) Welcome to reality! Nädal aega eemal olla laadib organismi patareid mõnusalt päikesest täis ja energiat tuleb kamaluga. Pikemalt poleks tahtnud ära olla. Igatsesin oma kodu järele...

• Sellest, et meil kodus ülemisel korrusel meie reisi ajal veetoru lõhkes ja 3 alumist korrust üle ujutas (meie kaasa arvatud), ma parem ei räägi. Õnneks pääsesime ainsa korterina suht minimaalsete kahjustustega.

• Olen seda meelt, et raha eest reisida maksimaalselt ja laadida end täis kogemusi ja emotsioone, selle asemel, et koju nodi osta. See nädal läks täiesti asja ette!